גוגל או אופיס 365

מה עדיף G Suite של גוגל או Office365?

Office365 וכן G Suite הינן חבילות תוכנה לניהול מגוון צרכים עסקיים באופן מקוון. חבילות אלה מאפשרות ליצור מסמכים, גליונות אלקטרוניים, לוחות זמנים ומצגות וזאת בשיתוף עם חברי צוות ללא תלות גיאוגרפית.

גוגל מנסה כבר שנים לשכנע עסקים לנטוש את חבילת הOffice של מיקרוסופט לטובת חבילת הפתרונות לעסקים ה- G Suite שכונתה בעבר Google App. מדובר על סט של יישומי המשרד שלה המוכוונות לעבודה משותפת בענן. יישומים אלה כוללים את Docs שהיא המקבילה של וורד , Sheets המקבילה של אקסל, Slides למצגות והמתחרה של פאוור-פוינט. כל אלה תחת המטריה של מערכת הדואר Gmail וכן הכונן המקוון – Google Drive שמשמש כשרת קבצים. מהצד השני של המתרס יש את חבילת Office של מיקרוסופט וזאת כידוע מהווה מזה שנים נושא הדגל בסביבה העסקית וזאת ביחד עם תוכנת האאוטלוק בחיבור לשרת Exchange ולאחרונה גם One-drive.

האם באמת ניתן לבסס עסק על שירותי חבילת ה G של גוגל?

הדרך בה נתמודד עם שאלה חשובה זאת הינה באמצעות מדד הפרודוקטיביות המהווה את ליבת מערכת Office של מיקרוסופט ושאותה מתיימרת גם חבילת G של גוגל לספק. חבילת Office365 מצד שני, מתיימרת לתת פייט על יכולות השיתוף המרשימות של חבילת G Suite וכל זאת באמצעות תוכנות משרד המוכרות לכולם ומהוות סטנדרט עבודה מזה שנים.

קצת על עלות ותועלת

G Suite של גוגל – חבילת יישומי המשרד של גוגל מציעה עלות נמוכה מאד עבור עסקים עם 5 דולר למשתמש לחודש בחבילה הבסיסית. לחבילה עסקית משלמים 10 דולר לחודש ואילו לחבילה אירגונית על החלטת גוגל.
בתמורה לכך תקבלו בחבילה הבסיסית כתובת מייל עם שם החברה שלכם (yourcompany.com‎@), תקשורת לשיחות קוליות וכן וידאו, שיתוף יומנים, מסמכים מקוונים וכן נפח אחסון של 30 ג’יגה. בנוסף תקבלו תמיכה טכנית סביב השעון, מערכת לבניית אתרים בסיסיים ופאנל ניהול. המפרט העסקי יותר נדיב עם 1 טרה אחסון לארגונים של עד 5 משתמשים ונפח ללא הגבלה לארגונים גדולים יותר, דוחות פעילות בדרייב ומספר שירותים נוספים כמו ארכיון מיילים וכן eDiscovery.
Office365 מיקרוסופט – פה תמצאו מנגנון תמחור מורכב למגוון צרכים המתחיל מחבילת בסיס של 5$ ועד 35$ לחודש עבור כל משתמש. כמו כן מוצעת חבילות שונות לארגונים קטנים ובינוניים (עד 300 משתמשים) ולארגונים גדולים. החבילה הנפוצה ביותר שכוללת רישוי לתוכנת אופיס, דואר ארגוני חכם ואחסון קבצים בענן עולה 15$ .
מיקרוסופט מספקת 1 TB נפח אחסון לכל סוגי המשתמשים. כדאי לשים לב שלא בכל חבילות השירות של מיקרוסופט מקבלים מייל עם שם חברה.

השוואת נפחי אחסון

בנפחי אחסון יש יתרון ברור עבור משתמשים בסיסיים ל Office365. בעוד שגוגל מספקת ללקוחותיה 30 ג’יגה בייט של אחסון הרי מיקרוסופט נותנת TB שלם לכל סוגי הלקוחות כשבנוסף לכך גוגל מחשיבה את תפוסת המיילים בנפח זה. עבור משתמשים עסקיים עם מתחת ל-5 משתמשים גוגל תספק לכם 1 TB אחסון. המצב משתפר הרבה יותר עבור לקוחות עם 5 משתמשים ומעלה הנהנים עם גוגל מנפח אחסון בלתי מוגבל, המתאים במיוחד ללקוחות הזקוקים לאחסון קבצים גדולים כמו וידאו. תמורת תוספת תשלום ניתן לקבל עוד נפח אחסון בשני החברות.
אך הנפח והמחיר הם לא הכל, שירות שיתוף הקבצים של גוגל יציב ואמין הרבה יותר מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט, One-Drive שסובל מבעיות רבות.

השוואת שרותי מייל

איכות הביצוע של שירותי אימייל נגזר מביצועי היישום וכן נפח אחסון. יש תמימות דעים שג’ימייל הינה אפליקציית מייל מעולה וזאת בשל יציבותה, גמישותה, יכולת החיפוש המרשימה שהיא מכילה ומהירותה. מצד שני Office365 מצוידת בתוכנת אאוטלוק החזקה בהתקנה מקומית שאיתה רגילים מרבית המשתמשים לעבוד, אך מובסת מול Gmail ברוב הפרמטרים בגרסה המקוונת. בנוסף לכך יש לציין את הפופולריות הרבה של Gmail ומגוון העצום של יישומי צד שלישי שהיא מביאה עמה. לגבי גזרת האחסון המצב קצת שונה וזאת עבור משתמשים בסיסיים. בעוד שגוגל סופרת לכם את נפח האחסון של המיילים שלכם המוגבל ל 30 ג’יגה בחבילת בסיס, הרי מיקרוסופט תספק לכם 50 ג’יגה אחסון למייל. זאת כאמור בנוסף ל 1 TB שקיבלתם עבור אחסון קבצים. בחבילה העסקית אין הדבר רלוונטי כלל מפני שגוגל נותנת לכם נפח אחסון בלתי מוגבל.

השוואת יישומים

פה זה הממלכה של Office365 וזאת בשל ההיכרות הרבה יותר של משתמשים עם יישומי המשרד של מיקרוסופט. לא פחות חשוב מכך זה יכולתה של Office365 להיות מותקנת על גבי מחשבים אישיים וכן להתנהל באופן מקוון.
היתרונות של התקנת יישומים – Office365 מציגה עושר מערכתי רב יותר מזה של גוגל וזאת בשל היותה מותקנת על מחשבים אישיים. מחשבים אלה חזקים ואין להם תלות בתקשורת אינטרנטית. כך שאם אתם מעוניינים במסמכים עשירים ומתוחכמים, כמו מצגות תוכלו לקבל מOffice365 הרבה יותר. מסמכים אלה יהיו זמינים לגישה ועריכה גם באופן מקוון דרך דפדפנים ומגוון פלטפורמות וזאת בדומה לגוגל.
ממשק העבודה דרך הדפדפן גם של Google וגם של אופיס 365 דל ומוגבל באופן משמעותי ביחס לתוכנות בהתקנה מקומית. ממשק העבודה דרך הדפדפן טוב לעבודה בסיסית אך בלתי אפשרי למשתמשים מתקדמים.
רכיב חשוב נוסף הוא תאימות לסוגי קבצים. העולם העסקי במרביתו עדיין עובד עם מסמכי אופיס, אומנם Google יודעת לפתוח אותם ולהמיר את המסמכים אך מדובר בתהליך לא אפשרי לעבודה למי שצריך לעבוד הרבה עם מסמכי אופיס.

סביבת עבודה משותפת

לעבודה משותפת על גבי מסמכים יש חשיבות רבה כיום. שני הפתרונות האירגוניים מספקים תשובה לעניין, עם זאת חשוב להבין שגוגל בנויה באופן טבעי להתנהלות משותפת ואילו Office365 בנויה בראש ובראשונה להתקנה על גבי מחשב אישי. לכן, הפשטות של גוגל מהווה יתרון בגזרה זאת והעבודה המשותפת עובדת הרבה יותר טוב.
כתבה מצויינת של Wall Street Journal מציגה בצורה מוחצת את ההבלים. אומנם מדובר בסרטון משנת 2015 אך הבעיות עדיין קיימות ברובן.

תמיכה טכנית

למרות שגוגל מוצר ותיק ואמין עדיין מרבית העסקים בוחרים לעבוד בסביבת מיקרוסופט, המשמעות התפעולית היא שעיקר הידע הטכני אצל מחלקות התמיכה הוא עדיין לסביבת מיקרוסופט. הטמעה מקצועית ותמיכה שוטפת למוצרי גוגל פחות זמינה.
שני הספקים מציעים תמיכה טכנית כחלק מהחבילה, אך מדובר בחוויה מיותרת. התמיכה מסורבלת מאוד, ללא התחייבות לזמני תגובה ובמקרים רבים תקלות פשוטות יכולות לקחת ימים ואף שבועות.
התמיכה הקיימת מוגבלת לתמיכת Admin, לממשק הניהול ותקלות צד שרת בלבד.

אבטחת מידע

ברגע שבחרתם לשמור את המידע העסקי שלכם בענן חשוב לדאוג להגן עליו באופן מקצועי. טעות נפוצה היא לחשוב שאם המידע שלכם בענן הוא מוגן ומגובה. שירותי הענן גם של גוגל וגם של מיקרוסופט כוללים יכולות אבטחה מאוד מתקדמות אבל צריך לדעת להגדיר אותן באופן מקצועי ולתחזק אותן. בנוסף חובה להוסיף גיבוי ענן חיצוני כי השירותים אינם כוללים גיבוי, במקרה של פגיעה במידע, כמו טעות משתמש, וירוס כופר או קובץ שנפגם  לא רק שהוא יפגע בענן הוא גם יסנכרן את הפגיעה לכל תחנות הקצה המסונכרנות.

אז מה עדיף?

הבחירה בין שני הפתרונות הארגוניים הינה מורכבת וכוללת לא מעט פרמטרים. בעוד שגוגל חזקה בפשטות, בשיתוף ובהגנה על מידע וכן במחיר בסיסי נוח, הרי מיקרוסופט נותנת פתרונות מתוחכמים, מוכרים וחזקים יותר לעסקים בינוניים וארגונים גדולים.
כלל אצבע לבחירת הפתרון למרבית הארגונים הוא: אופיס 365 לארגונים שמרניים שעובדים בעיקר בעברית ונדרשים לעבוד בסיסת יישומי אופיס המוכרת, G Suite לארגונים טכנולוגיים שעובדים בעיקר באנגלית ונדרשים ליכולות שיתוף באופן אינטנסיבי.

זורמים עם ריבוי מערכות..

קיימת גם אפשרות ביניים וזה לעשות שימוש מושכל בין שתי המערכות, מיקרוסופט וכן גוגל. מצד אחד לעשות שימוש בנפחי אחסון גדולים ומצד שני לאחסן בהם קבצי מיקרוסופט עם רמת תחכום גבוהה יותר. זכרו שניתן לערוך את מסמכי גוגל ומיקרוסופט בכל אחת מהמערכות הנגדיות. עם זאת חשוב להזכיר שפיצ’רים מתקדמים הנתמכים על ידי מיקרוסופט לא יעברו אצל מתחרתה.

צור קשר

צור קשר

מעוניין לשמוע פרטים נוספים?
השאר פרטייך לשיחת חינם עם יועץ.

בדוק גם

שולחן עבודה וירטואלי

שולחן עבודה וירטואלי – Virtual Desktop

לשולחן עבודה וירטואלי יש הרבה כינויים: שולחן עבודה מרחוק, תחנת עבודה בענן Virtual Desktop, Remote …