monitor

ניטור שירותים

פעילותו התקינה של עסק תלויה בזמינות משאבי המחשוב שלו ועבודתם התקינה. מערכות ניטור מתקדמות יכולות לספק חיווי על כל התנהגות חריגה בזמן אמת לגורמים הרלוונטים ולהבטיח מניעה של מרבית התקלות או טיפול מיידי במקרה של תקלה.

שירותי ניטור מסוגלים לדגום מגוון רחב של מערכות וטכנולוגיות ולספק דוחות מפורטים על עומסים, אופי שימוש ותקלות. הניטור מספר מענה הן לשירותים באתר החברה והן למערכות חיצוניות אם שירותי ענן או שימוש בשירותים של ספקים חיצוניים. ניטור בסיסי יכול להתריע לגורמים המקצועיים שיש עומסים חריגים על התקשורת, שקו האינטרנט נפל, שיש עומס על השרתים ועוד. הניטור מאפשר להתחיל טיפול במקרים רבים עוד טרם יש פגיעה בפעילות ובכך לחסוך לארגון חיסכון עצום בעלויות זמן עבודה והשבתה.

סוגי ניטורים

קיימים מאות סוגי ניטורים המותאמים לכל סוג מערכת, ניטור של סביבת שרתים מבוססת VMware שונה מניטור של המתחרה Hyper-V של Microsoft, ישנם ניטורים ייעודים לאתרים, לתעבורת תקשורת, תהליכים ועוד.
אפיון והטמעה של מערכת ניטורים מחייבת מקצועיות והיכרות עומק עם מערכות הניטור הקיימות בשוק. ניטור שרת שמקבלים מחברת ההוסטינג הוא ניטור בסיס שבודק את זמינות השרת בלבד, ניטור זה לא יבדוק אם יש עומסים על השרת, אם הוא מתחמם, אם קרס דיסק או אם יש בעיות עם בסיס הנתונים של הSQL שמנוהל בשרת.
ניטור חכם יכלול בדיקה של חומרה, תהליכים, תקשורת, הגדרות בכדי להבטיח שכל נקודת כשל המשפיעה על ביצועי המערכת ומצדיקה בקרה תדווח לגורמים הטכניים על אירוע חשוד.

ניטור בסיסי לעסק

חבילת ניטור בסיסי לעסק תכלול ניטור של זמינות האתר ותוכנו (אם אתר נפרץ הוא עדיין זמין), ניטור לקישוריות האינטרנט עד לציוד התקשות ומדגמית בחלק מתחנות הקצה (בכדי לוודא שגם ציוד התקשורת זמין ועוד תקין) וניטור של השרתים והשירותים שהעסק צורך, כמו שרת קבצים ו- Active Directory, שרת דואר, דומיין וDNS וניטור תקינות הגיבוי.
חבילת ניטור זו יכולה לאתר תקלות רבות בזמן אמת ולאפשר טיפול מיידי ומניעת נזקים גדולים יותר.

נקודת הכשל של כל מערכות הניטור

מרבית הניטורים לא זוכים למחשבה והגדרה מקצועית, למעשה במרבית העסקים אין בכלל ניטור ואלו שיש בהן הוא אינו מנוהל ולכן מייצר הרבה רעש והצוות הטכני מתעלם מההתרעות שלו. אחת הבעיות הגדולות של כל מערכות הניטור הן התראות False positives, אלו בעצם התראות על תקלה למרות שכל המערכות עובדות תקין. הסיבה לתקלות False positives מרובות הן שימוש במערכות ניטור נחותות או הגדרות לא נכונות. כאשר הגורם הטכני מקבל התראות רבות מידי הוא מפתח אדישות ומתייחס להתראות כאל “זאב, זאב” ומתעלם מהן. ניטור איכותי מחייב מערכות מקצועיות וכיול רציף בכדי להבטיח את תקינותן ואמינותם של ההתראות.

מחירי ניטור

שירותי ניטור יש אינספור וכך גם מערכות ניטור, חלקן חינמיות וחלקן עולות עשרות אלפי דולרים. למחיר אין משמעות כשמדברים על ניטור, השיקול צריך להבסס על העליות של זמן השבתה, כמה עולה לעסק שעה של חוסר זמינות? לחלק זה רק זמן שלא ניתן לשולח ולקבל דואר וחלק זה אובדן עיסקאות ולקוחות. עסקים שמחוייבים לזמינות ע”י הרגולטור או מחוייבות חוזית לזמינות שירותים כלפי לקוחות (SLA) רק לאחר מכן נבחר את שירות הניטור הטוב ביותר לצרכים שלו.

תוכנות ושירותי ניטור

קיימים אינספור פתרונות ניטור, חלק מהמערכות מספקות מענה בסיסי וחלקן עם יכולות מתקדמות אשר יכולות לעשות מהפכה אמיתית בניהול התשתיות בארגון. מצ”ב רשימה של שירותים מובילים:

תוכנות ושירותי ניטור:

שירותי NOC

שירותי NOC הם פתרון לניהול אירוע לאחר שלב ההתראה, מוקד מאויש 24/7 הקולט את ההתראות ומתפעל את האירוע עבור הלקוח. המוקד יבדוק אם מדוברת בהתראת אמת, יבצע תפעול ראשוני כמו איתחול לשרת או Service, יקפיץ כוננים, יממש אחריות יצרן ועוד. מוקד NOC מיועד לעסקים עם מחוייבות גבוהה לזמינות השירותים.

צור קשר

צור קשר

מעוניין לשמוע פרטים נוספים?
השאר פרטייך לשיחת חינם עם יועץ.

בדוק גם

אבטחת מידע

אבטחת מידע – כך מתחילים (מעודכן דצמבר 2020)

מי אחראי לאבטחת המידע?  האחריות היא בראש ובראשונה על הנהלת הארגון!. לא איש המחשבים וגם …